Saturday, July 2, 2011

dah terang jangan disuluh

semalam aku ada terlihat iklan..jangan sertai perhimpunan haram which is obviously BERSIH RALLY..and dalam iklan tu dia cakap kerajaan sudah berikan semua kemudahan untuk rakyat and kalau tak puas hati ape2 gunakan saluran yang betul..dalam hati aku saluran yag betul tu ape? media? yang selalu memutar belit berita and mengampu pihak yang satu? TV1 .TV2,TV3 ,ASTRO AWANI? pernah kita lihat ditunjukkan sifat pemurah or yang baik dari pihak yang satu lagi? hendak ke mereka dengar rungutan and bantahan mahupun cadangan pihak yag satu lagi tidak disukai??

yang mana didahulukan ? kroni ? anak beranak? penyokong setia atau pembangkang? yang mana??

ahh..dah nampak jelas..dah nampak..semua gila harta, gila pangkat, gila kedudukan..yang memimpin bukan memimpin ikut arahan yang di ATAS sana..bukan gunakan panduan kitab yang satu itu..seperti ketam mengajar anakya berjalan..

suruh orang berjimat tapi diri sendiri bermewah-mewah..sapa yang mahu ikut??? suruh berakhlak mulia tapi orang sebelah rambut sarang tebuan tapi tidak kerinting..macam mana kita mahu ikut??

kata negara ada undang2 yang perlu diikut..undang-undang Allah yang tak pernah berubah dan sangat fleksibel ada dia suruh kita ikut? pernah??

tapi..kalau pihak sebelah satu lagi jadi pemimpin macam mana??wallahuallam..

dari hati rakyat berumur 22 tahun yang tak tahu apa2..bagi aku satukan umat yang bergama islam bukan satukan bangsa dahulu.

assalamualaikum

No comments: